Scenariusz zajęć logopedycznych z wykorzystaniem tablicy multimedialnej

0
227

Temat zajęć: „Utrwalamy poprawną wymowę głoski sz”.

Etap terapii:

Głoska „sz” wywołana w izolacji, utrwalona pionizacja języka.

Cele zajęć:

  • utrwalanie prawidłowej wymowy głoski „sz” w sylabach, wyrazach i zdaniach,
  • usprawnianie narządów artykulacyjnych,
  • zachęcanie do samodzielnej wypowiedzi,
  • ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej, pamięci i percepcji słuchowej,
  • doskonalenie słuchu fonematycznego.

Metody pracy:

  • ćwiczenia oddechowe,
  • ćwiczenia artykulacyjne,
  • ćwiczenia fonacyjne,
  • gry i zabawy logopedyczne.

Formy pracy:

  • grupowa,
  • indywidualna.

Pomoce dydaktyczne:

  • szpatułki lekarskie,
  • tablica multimedialna,
  • lustra logopedyczne.

Przebieg zajęć

1. Ćwiczenia buzi i języka:

  • zabawy przed lustrem szpatułkami lekarskimi,
  • zabawy przed lustrem – wykonywanie ćwiczeń zgodnie z instrukcją  (https://www.mimowa.pl/gimnastykabuziijezyka/gry/cukiernia).

2. Utrwalanie poprawnej wymowy głoski „sz” (http://www.logofigle.pl/):

  • czytanki sylaby,
  • czytanki wyrazy,
  • memory (wyrazy z „sz”),
  • wykreślanka logopedyczna (wyrazy z „sz”),
  • rozsypanka wyrazowa (wyrazy z „sz”).

3. Zakończenie zajęć (https://www.mimowa.pl/):

  • seplenienie, gra „Szumiące pudełka”.

4. Ćwiczenia oddechowe (http://www.logofigle.pl/).

5. Podsumowanie zajęć.

Scenariusz zajęć logopedycznych opracowała: Kinga Banaś – Czytelniczka Portalu