Temat zajęć: „Utrwalamy poprawną wymowę głoski sz”.
Etap terapii:
Głoska „sz” wywołana w izolacji, utrwalona pionizacja języka.
Cele zajęć:
- utrwalanie prawidłowej wymowy głoski „sz” w sylabach, wyrazach i zdaniach,
- usprawnianie narządów artykulacyjnych,
- zachęcanie do samodzielnej wypowiedzi,
- ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej, pamięci i percepcji słuchowej,
- doskonalenie słuchu fonematycznego.
Metody pracy:
- ćwiczenia oddechowe,
- ćwiczenia artykulacyjne,
- ćwiczenia fonacyjne,
- gry i zabawy logopedyczne.
Formy pracy:
- grupowa,
- indywidualna.
Pomoce dydaktyczne:
- szpatułki lekarskie,
- tablica multimedialna,
- lustra logopedyczne.
Przebieg zajęć
1. Ćwiczenia buzi i języka:
- zabawy przed lustrem szpatułkami lekarskimi,
- zabawy przed lustrem – wykonywanie ćwiczeń zgodnie z instrukcją (https://www.mimowa.pl/gimnastyka–buzi–i–jezyka/gry/cukiernia).
2. Utrwalanie poprawnej wymowy głoski „sz” (http://www.logofigle.pl/):
- czytanki sylaby,
- czytanki wyrazy,
- memory (wyrazy z „sz”),
- wykreślanka logopedyczna (wyrazy z „sz”),
- rozsypanka wyrazowa (wyrazy z „sz”).
3. Zakończenie zajęć (https://www.mimowa.pl/):
- seplenienie, gra „Szumiące pudełka”.
4. Ćwiczenia oddechowe (http://www.logofigle.pl/).
5. Podsumowanie zajęć.
Scenariusz zajęć logopedycznych opracowała: Kinga Banaś – Czytelniczka Portalu