Scenariusz zajęć dla dzieci w przedszkolu – Wyprawa do dżungli

0
652

Temat: Wyprawa do dżungli – utrwalenie słownictwa z języka angielskiego.

Data zajęć:

02.03.2020 r.

Prowadząca:

Agnieszka Respondek

Grupa:

4,5,6 – latków

Cele główne:

  • wzbogacenie wiadomości o zwierzętach egzotycznych,
  • wzbogacanie słownictwa z języka angielskiego,
  • kształtowanie wrażliwości muzycznej na różne rodzaje muzyki.

Cele operacyjne – dziecko:

  • zna zwierzęta egzotyczne i ich miejsce zamieszkania,
  • potrafi zilustrować piosenkę ruchem,
  • potrafi naśladować sposób poruszania się danych zwierząt,
  • potrafi współpracować w grupie.

Metody:

  • słowna: rozmowa, opis słowny,
  • oglądowa: obserwacji i pokazu,
  • czynna: zadań stawianych dziecku i praktycznego działania, kierowania działalnością dziecka.

Formy aktywności:

  • ruch przy muzyce,
  • taniec naśladowczy i odtwórczy.

Środki dydaktyczne wspomagające działania:

  • utwory mp3: „Walking to the Jungle”, „Lion hunt”, „Samba przedszkolaka”
  • globus, figurki zwierząt,
  • tablica multimedialna lub laptop.

 Przebieg zajęć

1. Przywitanie dzieci oraz wprowadzenie do tematyki zajęć. Prezentacja globusa. Zadaniem dzieci jest znaleźć Polskę. Nauczyciel pokazuje, gdzie znajduje się dżungla.

2. „Podróż do dżungli” – zabawa z elementami naśladowania. Dzieci naśladują jak:

  • pakują plecak,
  • ubierają się,
  • podróżują samolotem,
  • wędrują po dżungli.

3. „Burza mózgów” – co to jest dżungla?  

4. Zabawa z wykorzystaniem piosenki „Walking in the Jungle”. Dzieci na początku słuchają utworu. Następnie zgadują po odgłosach, jakie zwierzęta występują w dżungli. Gdy już zgadną, wyruszają wraz z nauczycielem na spacer po dżungli.

Tekst wraz z opisem:

Let’s take a walk in the jungle.
Walking in the jungle. Walking in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
Walking in the jungle. Walking in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
(dzieci maszerują po sali)
One step. Two steps. Three steps forward. (dzieci robią 3 kroki do przodu)
One step. Two steps. Three steps back. (dzieci robią 3 kroki do tyłu)
Stop. Listen. What’s that? (dzieci dotykają uszu i słuchają odgłosu)
It’s a frog!
We’re not afraid!

Let’s stomp.
Stomping in the jungle. Stomping in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
Stomping in the jungle. Stomping in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
(dzieci tupią po sali)

One step. Two steps. Three steps forward. (dzieci robią 3 kroki do przodu)
One step. Two steps. Three steps back. (dzieci robią 3 kroki do tyłu)
Stop. Listen. What’s that? (dzieci dotykają uszu i słuchają odgłosu)
It’s a monkey!
We’re not afraid!

Let’s jump.
Jumping in the jungle. Jumping in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
Jumping in the jungle. Jumping in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
(dzieci skaczą po sali)

One step. Two steps. Three steps forward. (dzieci robią 3 kroki do przodu)
One step. Two steps. Three steps back. (dzieci robią 3 kroki do tyłu)
Stop. Listen. What’s that? (dzieci dotykają uszu i słuchają odgłosu)
It’s a toucan!
We’re not afraid!

Let’s skip.
Skipping in the jungle. Skipping in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
Skipping in the jungle. Skipping in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
(dzieci przeskakują przez przeszkodę)

One step. Two steps. Three steps forward. (dzieci robią 3 kroki do przodu)
One step. Two steps. Three steps back. (dzieci robią 3 kroki do tyłu)
Stop. Listen. What’s that? (dzieci dotykają uszu i słuchają odgłosu)
It’s a tiger!
RUN! (dzieci uciekają w jedno miejsce)

5. „Magiczny woreczek” – w woreczku schowane są figurki zwierząt. Zadaniem dzieci jest za pomocą zmysłu dotyku zgadnąć jakie figurki znajdują się w woreczku.

6. Dzieci opisują las tropikalny i jego mieszkańców. Tworzą jeden wspólny rysunek.

7. „Lion hunt”. Dzieci wyruszają na wyprawę w poszukiwaniu lwa. Utrwalają wcześniej już poznane czasowniki w języku angielskim.

8. Podsumowaniem zajęć jest wysłuchanie piosenki „Samba przedszkola”. Nauczyciel podsumowuje wszystkie informacje o dżungli, jakie były przedstawione podczas zajęć.  

Autor: Agnieszka Respondek – Czytelniczka Portalu