Lekcja z nauczycielem wspomagającym
Temat: Wideolekcja. How we live – Jak mieszkamy. Krótkie rozmowy.
Nauczyciele:
Agnieszka Mielnicka, Małgorzata Witosławska (nauczyciel wspomagający)
Treści podstawy programowej:
I. Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych: miejsce zamieszkania
II. Uczeń rozumie proste wypowiedzi ustne: 1) reaguje na polecenia
IV. Uczeń tworzy krótkie, proste, spójne i logiczne wypowiedzi ustne: 1) opisuje miejsca
V. Uczeń tworzy krótkie, proste, spójne i logiczne wypowiedzi pisemne: 1) opisuje miejsca
VI. Uczeń reaguje ustnie w typowych sytuacjach: 3) uzyskuje i przekazuje informacje i wyjaśnienia
Cele:
- zaktywizowanie środków językowych związanych z tematem „miejsce zamieszkania”: stosowanie konstrukcji there is/are, there will be oraz elementów wyposażenia domu w rozmowach
- zadawanie pytań dotyczących miejsca zamieszkania
- rozmowy w parach
- aktywizowanie uczniów do mówienia w języku angielskim
- tworzenie opisu wymarzonego domu
Materiały:
podręcznik Steps Plus VII, tablica udostępniana przez nauczyciela online, czat na platformie Teams
dla chętnych – materiał na platformie YouTube
Czas i miejsce:
11.05.2021 r., 3 godzina lekcyjna, 45 minut, lekcja online,
troje uczniów z nauczycielem wspomagającym w szkole w sali 70
Autorki: Agnieszka Mielnicka i Małgorzata Witosławska – Czytelniczki Portalu
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jana Kochanowskiego w Ząbkach