16.2 C
Polska
niedziela, 3 lipca, 2022
Strona głównaKlasy 4-8Język angielskiRozwijanie sprawności mówienia. Wakacje. Lekcja bez książek - konspekt otwartej lekcji języka...

Rozwijanie sprawności mówienia. Wakacje. Lekcja bez książek – konspekt otwartej lekcji języka angielskiego w klasie siódmej

Temat: Rozwijanie sprawności mówienia. Wakacje. Lekcja bez książek.

Cele:

  • rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem angielskim w mowie
  • przełamywanie obaw przed mówieniem w języku obcym
  • maksymalne zaktywizowanie uczniów do udziału w zajęciach poprzez pracę w grupach i parach
  • maksymalne wykorzystanie czasu lekcji na produktywność uczniów
  • wykorzystanie minimalnej liczby pomocy naukowych bez utraty atrakcyjności zajęć
  • pobudzenie kreatywności uczniów, umiejętności rozwiązywania problemów

Cele operacyjne – uczeń potrafi:

  • wymienić miejsca pobytu na wakacjach, przedmioty przydatne w podróży, aktywności wakacyjne
  • zastosować techniki kompensacyjne poprzez definiowanie słów
  • przedstawić plany na wakacje
  • negocjować wybory w grupie
  • zareklamować produkt

Formy pracy:

W grupach i w parach

Metody pracy:

aktywizujące, burza mózgów, dyskusja, negocjacje, odgrywanie ról, tworzenie definicji

1. Czas: 2 min.

Powitanie, przedstawienie celów i przebiegu zajęć. Podział na grupy.

2. Czas: 10 min.

Burza mózgów. Uczniowie wypisują na kartach pomysły na: cel podróży, zakwaterowanie, przydatne przedmioty, aktywności. Uczniowie zapisują pomysły, przekazując sobie karty, tak aby każdy uczeń mógł zapisać przykład. Następuje wymiana kart pomiędzy grupami i zapoznanie się z pomysłami kolegów.

3. Czas: 10 min.

Nauczyciel objaśnia możliwe sposoby na tworzenie definicji, np.: It’s a place where…, It’s something that…, It’s an action that…. Uczniowie w parach wybierają zagadnienie z zapisanych kart, nie ujawniając go i tworzą definicję – zagadkę do odgadnięcia. Tak dużo przykładów, ile zdołają w tym czasie.

4. Czas: 10 min.

Nauczyciel objaśnia, że grupy mają przygotować plan na wspólne wakacje, odpowiadając na pytania: Whare are you going? Where are you staying? What are you going to take? (Name 5 things) What are you going to do there? (Name 3 actions). (Dodatkowo, krótki komentarz dotyczący zastosowanych konstrukcji gramatycznych.)

5. Czas: 8 min.

Uczniowie przedstawiają innym swoje plany. Każdy uczeń z grupy musi wypowiedzieć zdanie.

6. Podsumowanie, informacja zwrotna i podziękowanie.

7. Praca domowa: Odnajdywanie drogi.

Konspekt otwartej lekcji języka angielskiego opracowała: Agnieszka Mielnicka – Czytelniczka Portalu

Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jana Kochanowskiego w Ząbkach

PODOBNE ARTYKUŁY