Temat: Vocabulary: reporting verbs. Wprowadzenie słownictwa: czasowniki wykorzystywane w mowie zależnej.
Przedmiot:
Język angielski
Klasa:
VIII B
Nauczyciel prowadzący:
Oliwia Nowak
Data:
16.04.2021 r.
Czas:
45 minut
Cel w języku ucznia:
- wymieniam 12 czasowników potrzebnych w mowie zależnej: admit, agree, announce, complain, explain, invite, offer, promise, refuse, suggest, tell, warn.
NaCoBeZu:
- wysłuchuję nagrania audio i powtarzam słówka,
- zapisuję 12 poznanych słówek w zeszycie,
- znajduję w wykreślance 6 czasowników spośród 12 powtarzanych,
- tworzę 6 czasowników z rozsypanki literowej,
- wybieram odpowiednie czasowniki w 12 zdaniach.
PP:
- I.4 – uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych),
- III.1 – uczeń określa główną myśl tekstu,
- VIII.2 – uczeń przekazuje w języku obcym nowożytnym informacje sformułowane w języku polskim,
- VIII.3 – uczeń przekazuje w języku obcym nowożytnym informacje sformułowane w języku polskim.
Metody pracy:
pogadanka połączona z metodą burzy mózgów, gry i zabawy językowe – gra z wykorzystaniem urządzeń mobilnych.
Formy pracy:
- praca indywidualna ucznia,
- praca zbiorowa, indywidualna.
Środki dydaktyczne:
podręcznik, Internet, komputer.
Przebieg lekcji
1. | Wprowadzenie | – Przywitanie i czynności organizacyjne w języku angielskim – sprawdzenie listy obecności: Who’s missing?: present, absent. – Powtórzenie wiadomości z ostatniej lekcji: odpytanie uczniów z tematu Reported speech (kiedy używamy mowy zależnej, jak zmieniamy określenia czasu mowy zależnej. Przekształcenie kilku zdań z mowy niezależnej na mowę zależną). – Zadanie pytania kluczowego: Jak wyglądałoby Wasze życie, gdybyście nie znali języka angielskiego? – Zapisanie w zeszycie tematu lekcji oraz daty po angielsku. -Przedstawienie tematu zajęć oraz najważniejszych zagadnień, które będą poruszane w trakcie lekcji (NaCoBeZu). | 10-15 min |
2. | Część zasadnicza | – Uczniowie powtarzają nowo poznane słownictwo, zapisują słówka w zeszycie. – Uczniowie wykonują poszczególne zadania: 2,3/90. Zakreślają poprawne słówka, odpowiedzi przenoszą do zeszytu. – Wykonanie ćwiczeń wspólnie: 6-8 ze strony 50 w ćwiczeniach. W zadaniu 6 należy znaleźć sześć czasowników, w następnym zadaniu z rozsypanki tworzymy poznane na lekcji czasowniki. W zadaniu 8 wybieramy poprawny czasownik tak, aby stworzyć spójne i logiczne zdanie w języku angielskim. | 25 min |
3. | Zakończenie | W ramach podsumowania uczniowie rozwiązują quiz „Kahoot” za pomocą urządzeń mobilnych. | 5 min |
Ewaluacja zajęć
Ewaluację przeprowadzono poprzez rozmowy z uczniami organizując rundę pytań:
Dzisiaj na lekcji… nauczyłam/nauczyłem się…
Scenariusz lekcji z języka angielskiego opracowała: Oliwia Nowak – Czytelniczka Portalu