Problem priorytetowy:
wciąż wielu uczniów spożywa nadmiar słodyczy i słonych przekąsek.
Problem do rozwiązania:
tj. ograniczenie spożywania słodyczy jest problemem bazowym naszego 3-letniego projektu, wynika z obserwacji, opinii dorosłych (nauczycieli głównie) oraz wyniknął z przeprowadzonych ankiet. Zespół Promocji Zdrowia w szkole postanowił zając się nim w pierwszej kolejności.
Przyczyny problemu:
lock’down, zdalne nauczanie, nie wszyscy rodzice współpracują i podzielają nasze zdanie.
Rozwiązanie problemu:
chcemy, aby dzieci zauważyły, że zdrowie = smacznie. Chcemy wdrożyć przede wszystkim warsztatowe zajęcia kulinarne, pokazujące przyjemność ze wspólnie przygotowywanych posiłków, wartościowych i często nawet smaczniejszych od przetworzonej żywności.
Kryterium sukcesu:
60% uczniów zaktywizuje się, wzrośnie zainteresowanie tematyką uczniów i nauczycieli, uczniowie świadomiej wybierają zdrowszą wersję słodyczy, czyli np. owocowe przekąski.
Plan działań w roku szkolnym 2021/2022
- Cel: Uczniowie i ich rodzice czynnie zaangażują się w działania mające na celu zmniejszenie ilości spożywanych słodyczy, chipsów i innych niezdrowych przekąsek wśród dzieci i dorosłych.
- Kryterium sukcesu: 60%-100% uczniów i ich rodziców zaangażuje się we wspólne działania (% zależy od formy zadania).
- Sposób sprawdzenia czy osiągnięto cel (sukces):
- a) Co wskaże, że osiągnięto cel? Przede wszystkim obserwacje zajęć, wspólne dyskusje z uczniami, nauczycielami oraz RR, relacje na fb/stronie szkolnej, podczas obserwacji można ocenić poziom zaangażowania dzieci.
- b) Jak sprawdzimy, czy osiągnięto cel? Wpisy w dziennikach lekcyjnych, obserwacje, zdjęcia, listy obecności.
- c) Kto i kiedy sprawdzi, czy osiągnięto cel? Na bieżąco po podejmowanych działaniach oraz pod koniec roku szkolnego przeprowadzimy ewaluację naszych zadań. Sprawdzą nauczyciele zespołu SzPZ w szkole.
Autor: Katarzyna Knicz – Czytelniczka Portalu