Strona główna Edukacja wczesnoszkolna Konspekt zajęć innowacji pedagogicznej – Przyjazne roboty – uczą i bawią

Konspekt zajęć innowacji pedagogicznej – Przyjazne roboty – uczą i bawią

0

Temat: Przyjazne roboty – uczą i bawią

Poziom edukacyjny:

I etap edukacyjny, klasa II

Podstawa programowa kształcenia ogólnego:

I.1.5, I.3.1, II.1.1, IV.2.15, VII.4.2, VII.5.1, IX.3.3

Cel główny:  

rozwijanie kompetencji, takich jak: kreatywność i innowacyjność

Cele szczegółowe – uczeń:

  • rozwija sprawność sensoryczną i motoryczną
  • respektuje przepisy gier i zabaw
  • potrafi rozpoznać i rozumie swoje emocje i uczucia oraz nazywa je
  • rozwiązuje zadania, zagadki wykorzystując posiadaną wiedzę

Czas trwania:

45 minut

Metody pracy:

  • metody czynne: metoda samodzielnych doświadczeń, metoda zadań stawianych dziecku 
  • metody słowne: zagadki
  • metody aktywizujące: gry dydaktyczne

Materiały do zajęć:

Photon EDU – Robot Edukacyjny, tablet z aplikacją do sterowania robotem, maskotka misia, karty z zagadkami, przeszkody (np. 2 panele podłogowe lub pudełka tekturowe)

Etapy lekcjiDziałaniaCzas trwania czynności
Przed lekcją– organizacja wolnej przestrzeni
– przygotowanie materiałów do zajęć: Robot, tablet, maskotka misia, karty z zagadkami, przeszkody
5 min
Etap głównyRundka:
– uczniowie siadają w kręgu dookoła maty dołączonej do zestawu robota
– uczniowie po kolei określają swoje samopoczucie i wyrażają je za pomocą odpowiednich ikon emocji w aplikacji robota
7 min
Zagadki:
– rozkładamy na macie 3 zagadki, każdy uczeń podjeżdża robotem do jednej z zagadek
– koleżanka lub kolega odczytuje zagadkę
– uczeń, który odgadnie zagadkę, przekazuje tablet następnej osobie
– dokładamy zagadkę
– uczniowie mogą również sami wymyślać zagadki
15 min
Zawody:
– układamy na macie przeszkody
– uczniowie po kolei pokonują tor przeszkód, dojeżdżając robotem do misia
15 min
Etap końcowy  – podsumowujemy zajęcia: prosimy o ponowne określenie swojego samopoczucia i wyrażenie go poprzez robota7 min

Autorka: Karolina Kawecka – Czytelniczka Portalu

BRAK KOMENTARZY

Exit mobile version