Temat: Przyjazne roboty – uczą i bawią
Poziom edukacyjny:
I etap edukacyjny, klasa II
Podstawa programowa kształcenia ogólnego:
I.1.5, I.3.1, II.1.1, IV.2.15, VII.4.2, VII.5.1, IX.3.3
Cel główny:
rozwijanie kompetencji, takich jak: kreatywność i innowacyjność
Cele szczegółowe – uczeń:
- rozwija sprawność sensoryczną i motoryczną
- respektuje przepisy gier i zabaw
- potrafi rozpoznać i rozumie swoje emocje i uczucia oraz nazywa je
- rozwiązuje zadania, zagadki wykorzystując posiadaną wiedzę
Czas trwania:
45 minut
Metody pracy:
- metody czynne: metoda samodzielnych doświadczeń, metoda zadań stawianych dziecku
- metody słowne: zagadki
- metody aktywizujące: gry dydaktyczne
Materiały do zajęć:
Photon EDU – Robot Edukacyjny, tablet z aplikacją do sterowania robotem, maskotka misia, karty z zagadkami, przeszkody (np. 2 panele podłogowe lub pudełka tekturowe)
Etapy lekcji | Działania | Czas trwania czynności |
Przed lekcją | – organizacja wolnej przestrzeni – przygotowanie materiałów do zajęć: Robot, tablet, maskotka misia, karty z zagadkami, przeszkody | 5 min |
Etap główny | Rundka: – uczniowie siadają w kręgu dookoła maty dołączonej do zestawu robota – uczniowie po kolei określają swoje samopoczucie i wyrażają je za pomocą odpowiednich ikon emocji w aplikacji robota | 7 min |
Zagadki: – rozkładamy na macie 3 zagadki, każdy uczeń podjeżdża robotem do jednej z zagadek – koleżanka lub kolega odczytuje zagadkę – uczeń, który odgadnie zagadkę, przekazuje tablet następnej osobie – dokładamy zagadkę – uczniowie mogą również sami wymyślać zagadki | 15 min | |
Zawody: – układamy na macie przeszkody – uczniowie po kolei pokonują tor przeszkód, dojeżdżając robotem do misia | 15 min | |
Etap końcowy | – podsumowujemy zajęcia: prosimy o ponowne określenie swojego samopoczucia i wyrażenie go poprzez robota | 7 min |
Autorka: Karolina Kawecka – Czytelniczka Portalu