Strona główna Przedszkole Scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie dzieci czteroletnich – Zabawy z krasnalem Kształtusiem

Scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie dzieci czteroletnich – Zabawy z krasnalem Kształtusiem

0

Temat zajęć: Zabawy z krasnalem Kształtusiem – rozwijanie kreatywności i twórczości

Cele operacyjne – dziecko:

  • rozpoznaje kształty figur geometrycznych oraz używa ich nazw: koło, kwadrat, trójkąt
  • odwzorowuje układy graficzne na dużych powierzchniach papieru
  • wykonuje improwizacje ruchowe na podany temat
  • tworzy kompozycje z figur geometrycznych na ograniczonej powierzchni
  • rozwija kreatywność i myślenie twórcze

Przebieg zajęć:

1. Piosenka na powitanie „Dzień dobry” (autor tekstu Monika Kluza).

Dzień dobry, dzień dobry,

Dzień dobry dzieci.

Już słonko na niebie dla wszystkich świeci,

Zróbmy wielkie koło, bawmy się wesoło.

Dzień dobry, dzień dobry,

Dzień dobry dzieci.

Dzieci stoją w kole, chętne dzieci wymyślają gesty powitalne.

Dzisiaj zaprosiłam do nas specjalnego gościa. Ale chyba trochę się spóźnia, powiedział, że będzie za 10 sekund, a tu co. Ale wiecie co? Może chodziło mu o to, że mamy policzyć do 10 i on się wtedy pojawi. Zatem policzmy wolniutko, a ja sprawdzę, czy za drzwiami nie czeka ktoś na nas.

2. Powitanie gościa – krasnala Kształtusia (tekst autorski).

Jestem Kształtuś – krasnal mały,

Lubię figle i zabawy,

A najbardziej wprost uwielbiam

Bawić się kształtami,

Kwadrat, trójkąt no i koło,

Kształtów wokół nas jest sporo.

Dzisiaj chcę razem z wami

Pobawić się figurami.

Zapraszam was do krainy mej,

Figurlandią przez wszystkich zwanej.

Aby dostać się do mojej krainy,

Krasnalowe czapki mieć musimy.

Magiczne zaklęcie na czapki

Czarujemy, czarujemy

I krasnalami się stajemy.

Teraz musimy szybko dotrzeć do Figurlandii. Ale Kształtusiu, jak mamy to zrobić? Aaa, musimy sobie wybrać pojazd, który zawiezie nas do Figurlandii. Pojazdy wybrane? W takim razie ruszamy! Po drodze: korek, droga szybkiego ruchu, tunel, dziury na drodze. Ojej, chyba dotarliśmy na miejsce. Widzę w oddali piękny zamek.

3. Zabawa dydaktyczna rozwijająca percepcję wzrokową „Zamek Figurlandii” (tekst autorski).

Ma kraina Figurlandia z kształtów słynna

I z pięknego zamku dumna,

Używając kształtów tych,

Zbudujecie zamek w mig.

Na tablicy przyczepiona jest plansza z konturem zamku. Dzieci otrzymują jedną figurę geometryczną, którą dopasowują do kształtu w zamku. Dzieci starają się prawidłowo nazwać figurę i jej kolor.

4. Zabawa ruchowa „Czarujemy kształty” (tekst autorski).

Każdy krasnal głośno powie,

Że ruch to przecież zdrowie.

Niech muzyka głośno gra,

A my razem hop sa sa.

Gdy przerwiemy wspólny taniec,

Kształty wyczarujcie na dywanie.

Dzieci tańczą w dowolny sposób do wesołej muzyki. Na przerwę w muzyce układają dowolny kształt przy pomocy kolorowej wstążki. Gdy muzyka ucichnie, znajdźcie duże koło w kolorze waszej wstążki. Teraz zatańczcie wspólny taniec, a gdy muzyka znowu ucichnie, spróbujcie ułożyć kształt z waszych wstążek. Teraz niech każdy z was delikatnie weźmie swoje wstążki. Przypatrzcie się uważnie kolorowi swojej wstążeczki. Czy go dobrze zapamiętaliście? Świetnie! Na naszych stolikach przygotowane są kartki z kółkami w kolorze waszych wstążek.

5. Zabawa plastyczna „Krasnal Kształtuś” (tekst autorski).

Wybierz kształty,

Użyj kleju,

Wyobraźnią rusz

I krasnala stwórz.

Na stolikach przygotowane są kartki z naklejonym kołem (będzie to głowa krasnala). Dzieci odnajdują kartkę z kołem w tym samym kolorze, co wstążka. Na stolikach przygotowane są również wycięte figury geometryczne różnych wielkości i kolorów. Dzieci tworzą postaci własnych krasnali. Ozdabiają stroje, czapeczki krasnali przy pomocy brokatu. Po zakończeniu pracy dzieci nadają imiona swoim krasnalom, siadają w kole i prezentują swoje prace.

Autor: Magdalena Kuliga – Czytelniczka Portalu

BRAK KOMENTARZY

Exit mobile version