1. Cel główny:
utrwalenie znanych i poznanie nowych słówek z języka angielskiego
2. Temat lekcji:
Krzyżówkowy zawrót głowy.
3. Cele szczegółowe:
- uczeń pamięta przetłumaczone przez siebie słówka związane z tematem
- uczeń rozumie przetłumaczone przez siebie słówka
- uczeń potrafi dopasować słowa do brakujących miejsc w krzyżówce
- uczeń potrafi dopasować polskie słowa do angielskich
4. Metody:
indywidualna, w parach
5. Środki dydaktyczne:
- karta z krzyżówką do dopasowania podanych słów w języku polskim
- karta z krzyżówką do dopasowania podanych słów w języku angielskim
6. Opis przebiegu lekcji:
- Rozdanie dzieciom (praca w parach) kartek z krzyżówką (załącznik nr 1) i polskimi słowami (załącznik nr 2, cz. 1), które trzeba w niej umieścić.
- Gdy uczniowie wykonają zadanie, otrzymują podobną do poprzedniej kartę z krzyżówką (załącznik nr 3) lecz słowa polskie zastąpione są słowami angielskimi (załącznik nr 2, cz. 2).
- Hasła z pierwszej i drugiej krzyżówki uczniowie dobierają w pary tak, by utworzyć tłumaczenie słów z krzyżówki.
- Wspólne tłumaczenie słówek.
- Sprawdzenie przez nauczyciela efektów pracy uczniów.
- Powtórzenie znajomości tłumaczenia niektórych, losowo wybranych słów.
Pobierz scenariusz z załącznikami
Scenariusz lekcji wychowania do życia w rodzinie opracowała: Katarzyna Pabjańczyk – Czytelniczka Portalu