Przedmiot:
Język angielski
Klasa:
7b
Nauczyciel prowadzący:
Oliwia Nowak
Data:
02.06.2025 r.
Czas:
45 minut
Temat: Powtórzenie wiadomości z działu 7 (szkoła).
Cele w języku ucznia:
- powtarzam i stosuję zwroty, słownictwo – szkoła (str. 94) i zerowy, pierwszy tryb warunkowy z działu 7
NaCoBeZu:
- uzupełniam mapę myśli
- rozwiązuję zadania interaktywne dotyczące zerowego i pierwszego trybu warunkowego
- tworzę dialog w języku angielskim
- wyrażam swoje upodobania i pytam o upodobania innych osób
Metody pracy:
mapa myśli, drama, nauczanie sytuacyjne
Formy pracy:
praca w parach, praca indywidualna, praca w grupach
Środki dydaktyczne:
tablica multimedialna, rozsypanka wyrazowa, wordwall
Typ lekcji:
powtórzeniowa
PP – Uczeń:
- I. 3 – posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie następujących tematów: edukacja (np. szkoła i jej pomieszczenia, przedmioty nauczania, uczenie się, przybory szkolne, oceny szkolne, życie szkoły, zajęcia pozalekcyjne);
- IV. 5, 6 – tworzy krótkie, proste, spójne i logiczne wypowiedzi ustne: opisuje upodobania, wyraża i uzasadnia swoje opinie, przedstawia opinie innych osób;
- VI. 5 – reaguje ustnie w typowych sytuacjach: wyraża swoje upodobania, intencje i pragnienia; pyta o upodobania, intencje i pragnienia innych osób.
Zalecane warunki realizacji PP realizowane na lekcji:
- prowadzenie zajęć z języka obcego nowożytnego w odpowiednio wyposażonej sali, z dostępem do słowników, pomocy wizualnych, odtwarzacza płyt CD/plików dźwiękowych, komputera ze stałym łączem internetowym, umożliwiającej przeprowadzanie ćwiczeń językowych w parach i grupach;
- używanie języka obcego nowożytnego nie tylko jako treści swoistej dla przedmiotu nauczania, ale również jako języka komunikacji podczas zajęć w różnych rodzajach interakcji, tj. zarówno nauczyciel – uczeń, jak i uczeń – uczeń.
Przebieg lekcji:
1. Wprowadzenie (5-15 min.)
- Przywitanie i czynności organizacyjne w języku angielskim (sprawdzenie listy obecności: Who’s missing? present, absent).
- Przedstawienie tematu zajęć oraz najważniejszych zagadnień, które będą poruszane w trakcie lekcji (NaCoBeZu).
- Zapisanie w zeszytach tematu lekcji oraz daty po angielsku.
- Przypomnienie wiadomości z ostatniej lekcji.
2. Część zasadnicza (35 min.)
- W ramach rozgrzewki uczniowie podchodzą do tablicy i tworzą mapę myśli podsumowującą słownictwo z działu 7: przedmioty nauczania, życie szkoły – uczenie się, zajęcia pozalekcyjne (mindmapping).
- Nauczyciel przypomina konstrukcje zerowego i pierwszego trybu warunkowego, a uczniowie wykonują zadania interaktywne na tablicy interaktywnej. https://wordwall.net/pl/resource/1288943/angielski/i-conditional https://wordwall.net/pl/resource/1030583/angielski/zerowy-okres-warunkowy
- Uczniowie w parach układają dialog z rozsypanki, następnie odtwarzają go z pamięci na forum klasy.
3. Zakończenie (5 min.)
- Bilet wyjściowy – aby opuścić klasę, uczniowie muszą przekazać kartkę, na której napisali, czego się nauczyli.
Ewaluacja zajęć:
1. Czy podobały Ci się dzisiejsze zajęcia?
Tak Nie
2. Czy nauczyłeś/aś się czegoś nowego?
Tak Nie
3. Co Ci się najbardziej podobało? __________________________
4. Co byś zmienił/a? ______________________________________
Scenariusz lekcji języka angielskiego opracowała: Oliwia Nowak – Czytelniczka Portalu