Temat: Rozwijanie sprawności mówienia. Wakacje. Lekcja bez książek.
Cele:
- rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem angielskim w mowie
- przełamywanie obaw przed mówieniem w języku obcym
- maksymalne zaktywizowanie uczniów do udziału w zajęciach poprzez pracę w grupach i parach
- maksymalne wykorzystanie czasu lekcji na produktywność uczniów
- wykorzystanie minimalnej liczby pomocy naukowych bez utraty atrakcyjności zajęć
- pobudzenie kreatywności uczniów, umiejętności rozwiązywania problemów
Cele operacyjne – uczeń potrafi:
- wymienić miejsca pobytu na wakacjach, przedmioty przydatne w podróży, aktywności wakacyjne
- zastosować techniki kompensacyjne poprzez definiowanie słów
- przedstawić plany na wakacje
- negocjować wybory w grupie
- zareklamować produkt
Formy pracy:
W grupach i w parach
Metody pracy:
aktywizujące, burza mózgów, dyskusja, negocjacje, odgrywanie ról, tworzenie definicji
1. Czas: 2 min.
Powitanie, przedstawienie celów i przebiegu zajęć. Podział na grupy.
2. Czas: 10 min.
Burza mózgów. Uczniowie wypisują na kartach pomysły na: cel podróży, zakwaterowanie, przydatne przedmioty, aktywności. Uczniowie zapisują pomysły, przekazując sobie karty, tak aby każdy uczeń mógł zapisać przykład. Następuje wymiana kart pomiędzy grupami i zapoznanie się z pomysłami kolegów.
3. Czas: 10 min.
Nauczyciel objaśnia możliwe sposoby na tworzenie definicji, np.: It’s a place where…, It’s something that…, It’s an action that…. Uczniowie w parach wybierają zagadnienie z zapisanych kart, nie ujawniając go i tworzą definicję – zagadkę do odgadnięcia. Tak dużo przykładów, ile zdołają w tym czasie.
4. Czas: 10 min.
Nauczyciel objaśnia, że grupy mają przygotować plan na wspólne wakacje, odpowiadając na pytania: Whare are you going? Where are you staying? What are you going to take? (Name 5 things) What are you going to do there? (Name 3 actions). (Dodatkowo, krótki komentarz dotyczący zastosowanych konstrukcji gramatycznych.)
5. Czas: 8 min.
Uczniowie przedstawiają innym swoje plany. Każdy uczeń z grupy musi wypowiedzieć zdanie.
6. Podsumowanie, informacja zwrotna i podziękowanie.
7. Praca domowa: Odnajdywanie drogi.
Konspekt otwartej lekcji języka angielskiego opracowała: Agnieszka Mielnicka – Czytelniczka Portalu
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jana Kochanowskiego w Ząbkach