Okres stażu: 01.09.2019 – 31.05.2022
Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z dnia 26.07.2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
Realizowanie zadań zmierzających do uzyskania stopnia awansu zawodowego – nauczyciel dyplomowany
l.p. | Planowane działania | Formy realizacji | Termin | Sposób dokumentowania |
1. | Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego | – analiza aktów prawnych – opracowanie i złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu – przygotowanie i złożenie planu rozwoju zawodowego | 09.2019 r. | – Wykaz aktów prawnych – Wniosek oraz plan rozwoju |
2. | Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego | – gromadzenie dokumentacji | Cały okres stażu | – Zaświadczenia, dyplomy, scenariusze, plany oraz inne dokumenty |
3. | Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego | – opracowanie, analiza i wnioski | 05.2022 r. | – Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego – Ocena dorobku zawodowego za okres stażu |
4. | Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne | – opracowanie i złożenie wniosku | 2022 r. | – Wniosek |
§8 ust.3 pkt 1
Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających uczeniu się
l.p. | Planowane działania | Formy realizacji | Termin | Sposoby dokumentowania |
1. | Wykorzystywanie i doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej w codziennej pracy | – gromadzenie, przetwarzanie informacji i opinii potrzebnych do pracy nauczyciela – wymiana informacji z innymi nauczycielami i specjalistami za pomocą poczty elektronicznej – opracowanie wykazu komputerowych programów, które można wykorzystać w pracy z dzieckiem z wadą wymowy | Cały okres stażu | Notatki Wykaz programów komputerowych |
2. | Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych | – opracowywanie i wykonanie pomocy dydaktycznych, kart pracy – dokumentowanie pracy własnej – opracowywanie dokumentów szkolnych | Cały okres stażu | Przykładowe materiały dydaktyczne |
3. | Prowadzenie zajęć logopedycznych z użyciem komputera jako środka dydaktycznego | – prowadzenie zajęć z użyciem programów komputerowych w terapii logopedycznej | Wg potrzeb | Przykładowe scenariusze |
4. | Wykorzystanie Internetu w pracy logopedy | – systematyczne przeglądanie stron internetowych dotyczących terapii logopedycznej – wykorzystywanie ciekawych materiałów, innowacyjnych pomysłów zamieszczonych na stronach portali edukacyjnych w pracy logopedycznej | Cały okres stażu | Wykaz stron internetowych |
§8 ust. 3 pkt.2
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć dla nauczycieli
l.p. | Planowane działania | Formy realizacji | Termin | Sposoby dokumentowania |
1. | Uczestniczenie w pracach Zespołu Specjalistów | – wymiana wiedzy i doświadczeń ze specjalistami szkolnymi – aktualizacja bazy danych oraz rejestru opinii i orzeczeń uczniów | Cały okres stażu | Sprawozdania |
2. | Prowadzenie 3 zajęć otwartych | – opracowanie scenariuszy zajęć | Cały okres stażu | Scenariusze zajęć |
3. | Przygotowanie referatu dla nauczycieli klas 0-1 | – prezentacja przygotowanych treści i wskazówek dotyczących tematyki logopedycznej do pracy w grupie klasowej | W trakcie stażu | Treść referatu |
4. | Publikacje na portalach edukacyjnych | – opublikowanie planu rozwoju zawodowego lub innych autorskich materiałów i kart pracy | W trakcie stażu | Adresy stron |
§8 ust. 3 pkt. 3
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych
l.p. | Planowane działania | Formy realizacji | Termin | Sposoby dokumentowania |
1. | Organizacja konkursów dla uczniów | – opracowanie regulaminów oraz ich realizacja | W trakcie stażu | Regulaminy, dyplomy |
2. | Współpraca z innymi specjalistami szkolnymi oraz z innych placówek | – konsultowanie dzieci objętych zajęciami logopedycznymi z innymi specjalistami np. poradni psychologiczno-pedagogicznej | Cały okres stażu | Notatki |
3. | Działania informacyjne | – opracowanie broszury informacyjnej dla rodziców dotyczącej poszerzenia wiedzy na temat profilaktyki logopedycznej u dzieci | W trakcie stażu | Broszura informacyjna, ulotka |
4. | Poszerzenie wiedzy i umiejętności pedagogicznych oraz doskonalenie warsztatu i metod pracy | – udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego – samodzielne pogłębianie wiedzy logopedycznej poprzez czytanie literatury fachowej – przeglądanie stron pedagogicznych www | Cały okres stażu | Zaświadczenia Wykaz ukończonych form doskonalenia |
5. | Pedagogizacja rodziców | – indywidualne spotkania z rodzicami – prezentacja stworzonych zasad obowiązujących na zajęciach logopedycznych | Cały okres stażu | Notatki Regulamin zajęć |
6. | Rozwijanie zainteresowań uczniów | – przygotowanie do udziału w konkursach | W trakcie stażu | Notatki |
7. | Aktywne uczestnictwo w życiu szkoły | – udział w pracach komisji konkursowych – udział w akcjach wolontariatu | W trakcie stażu | Regulaminy |
§8 ust.3 pkt 4a
Opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką szkoły, w szczególności na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
l.p. | Planowane działania | Formy realizacji | Termin | Sposoby dokumentowania |
1. | Opracowanie i wdrożenie programów dla uczniów z wadą wymowy lub trudnościami komunikacyjnymi | – opracowanie programów | W trakcie stażu | Opis i analiza |
§8 ust.3 pkt 4b
Wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela-doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu, kuratora społecznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także nauczyciela-konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej
l.p. | Planowane działania | Formy realizacji | Termin | Sposoby dokumentowania |
1. | Pełnienie funkcji opiekuna stażu | – wykonywanie zadań opiekuna stażu | W trakcie stażu według potrzeb | Notatki |
2. | Pełnienie funkcji opiekuna praktyk | – wykonywanie zadań opiekuna praktyk zgodnie z planem praktyk | W trakcie stażu według potrzeb | Notatki |
/zastrzega się możliwość modyfikacji Planu Rozwoju Zawodowego/
Plan rozwoju zawodowego opracowała: Marta Pycka – logopeda – Czytelniczka Portalu