mgr Edyta P.
nauczyciel wychowania przedszkolnego
Data rozpoczęcia stażu – 01.09.2019 r.
Data zakończenia stażu – 31.05.2022 r.
Miejsce pracy – Szkoła Podstawowa w Brzustowcu
Posiadane kwalifikacje:
Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach – specjalność: zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z edukacją artystyczną
Kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki
Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu – studia podyplomowe w zakresie – Logopedia
Wyższa Szkoła Edukacji Zdrowotnej i Nauk Społecznych – studia podyplomowe kwalifikacyjne w zakresie – Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną – Oligofrenopedagogiki
Cel podstawowy podejmowanego stażu:
Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.
Inne cele:
- Pogłębienie wiadomości i umiejętności oraz zdobywanie doświadczenia w różnych dziedzinach pracy zawodowej.
- Podejmowanie działań na rzecz szkoły.
- Podniesienie efektywności działań dydaktyczno–wychowawczych.
- Osobisty rozwój.
- Realizacja wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. 2018 poz. 967 z późn. zm.)
- Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2018 poz. 1574).
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 sierpnia 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
§ 8. ust. 3 pkt. 1 umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się
LP. | Zadania do realizacji | Formy realizacji zadań | Termin |
1. | Wykorzystanie metod aktywizujących sprzyjających procesowi uczenia się. | Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem metod aktywizujących takich jak metoda projektu edukacyjnego, gry dydaktyczne, burza mózgów, drama itp. | Cały okres stażu 1 lub 2 projekty edukacyjne w każdym roku stażu |
2. | Udział w formach doskonalenia zawodowego. | Udział w kursach, szkoleniach, warsztatach i konferencjach na temat metodyki nauczania, a także wykorzystania technologii informatycznej w edukacji. | Cały okres stażu |
3. | Stosowanie narzędzi multimedialnych i informatycznych w pracy pedagogicznej. | – Uczestnictwo w kursach i szkoleniach doskonalących umiejętności wykorzystania komputera w codziennej pracy. – Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem programów multimedialnych, Internetu, gier interaktywnych. – Korzystanie z tablicy multimedialnej podczas zajęć, tworzenie autorskich prezentacji multimedialnych. – Prowadzenie zajęć z kodowania. – Wykorzystanie technologii informacyjnej, jako źródła wiedzy. – Opracowywanie i umieszczanie artykułów z bieżących działań na stronie internetowej szkoły. | Na bieżąco wg potrzeb |
§ 8. ust. 3 pkt. 2 umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć dla nauczycieli
LP. | Zadania do realizacji | Formy realizacji zadań | Termin |
1. | Prowadzenie zajęć otwartych. | – Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli. – Dokonanie ewaluacji przeprowadzonych zajęć. | Min. 1 zajęcia w każdym roku stażu |
2. | Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem. | Przekazywanie wiadomości zdobytych na szkoleniach w ramach spotkań zespołu nauczycieli wychowania przedszkolnego. | Wg potrzeb |
3. | Przeprowadzenie szkoleniowego spotkania Rady Pedagogicznej. | Przeprowadzenie szkoleniowego spotkania Rady Pedagogicznej na wybrany temat. | Wg potrzeb |
§ 8. ust. 3 pkt. 3 poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych
LP. | Zadania do realizacji | Formy realizacji zadań | Termin |
1. | Rozwijanie wszechstronnych zainteresowań i zdolności uczniów. | – Organizacja konkursów. – Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach szkolnych i pozaszkolnych. – Angażowanie uczniów w uroczystości szkolne. | Cały okres stażu |
2. | Ukończenie studiów podyplomowych z zakresu integracji sensorycznej. | Uzyskanie dyplomu terapeuty integracji sensorycznej. | 2019/2020 |
3. | Integracja uczniów, ich rodziców oraz środowiska szkolnego. | Organizacja imprez i wycieczek z udziałem rodziców i innych członków rodziny. | Wg harmonogramu imprez |
4. | Promowanie przedszkola w środowisku lokalnym. | – Przygotowanie programu artystycznego dla społeczności lokalnej. – Organizacja dni otwartych. – Organizacja uroczystości szkolnych z udziałem gości. | Wg potrzeb |
5. | Współpraca z Drzewickim Centrum Wolontariatu „Ofiarna dłoń”. | Udział w akcjach. | Wg potrzeb |
§ 8. ust. 3 pkt. 4 a) opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką szkoły, w szczególności na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
LP. | Zadania do realizacji | Formy realizacji zadań | Termin |
1. | Kształtowanie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań. | – Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych. – Zgłoszenie programu na radzie pedagogicznej. – Realizacja programu. – Ewaluacja programu. | 2020/2022 |
§ 8. ust. 3 pkt. 4 b) wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela-doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu, kuratora społecznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także nauczyciela-konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej
LP. | Zadania do realizacji | Formy realizacji zadań | Termin |
1. | Pełnienie funkcji przewodniczącego zespołu nauczycieli wychowania przedszkolnego. | – Organizowanie spotkań zespołu. – Opracowanie rocznych planów pracy zespołu nauczycieli wychowania przedszkolnego. – Opracowanie tematyki projektów edukacyjnych. – Opracowywanie półrocznych i końcoworocznych sprawozdań z pracy zespołu. | Co najmniej 2 razy w każdym roku stażu |
2. | Wykonywanie innych zadań przydzielonych przez dyrektora. | Koordynacja wolontariatu, projektów. | Wg potrzeb |
Autor: Edyta Pawul – Czytelniczka Portalu