Temat lekcji: Najszybsze zwierzę. The fastest animal.
Nazwa szkoły:
Szkoła Podstawowa
Przedmiot:
język angielski
Klasa:
VI
Cele główne:
- opanowanie znajomości języka na poziomie zapewniającym minimum komunikacji językowej;
- znajomość zasad stopniowania przymiotników krótkich – wykorzystanie wiedzy w praktyce.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- zna słownictwo poznane na lekcji;
- rozumie nowy tekst i potrafi odszukać w nim konkretne informacje;
- odpowiada na pytania związane z przeczytanym tekstem;
- czyta i uzupełnia nowy tekst przymiotnikami;
- potrafi posługiwać się słownikiem angielsko-polskim i polsko-angielskim;
- odpowiada na pytania z quizu;
- potrafi współpracować z kolegami.
Metody:
- słuchowa;
- praktyczna.
Formy pracy:
- grupowa;
- indywidualna;
- zespołowa.
Środki dydaktyczne:
- podręcznik;
- zeszyt ucznia;
- słowniki;
- karta pracy;
- magnetofon, płyta CD.
Przebieg lekcji:
- Powitanie, sprawdzenie obecności, zapisanie tematu na tablicy i w zeszytach.
- ROZGRZEWKA JĘZYKOWA – Nauczyciel dzieli klasę na 4 grupy, rozdaje słowniki (jeden słownik dla grupy). Zadaniem każdej grupy jest wypisanie na kartkach jak najwięcej nazw zwierząt. Na wykonanie zadania grupy mają nie więcej niż 2-3 minuty. Po upływie wyznaczonego czasu przedstawiciel każdej grupy czyta swoje wyrazy. Grupa, która wypisze najwięcej wyrazów, otrzymuje plusy.
- PREZENTACJA NOWEGO SŁOWNICTWA – Uczniowie otwierają podręczniki na stronie 44, słuchają nagrania, podkreślają słowa, których nie znają, zapisują je w zeszytach. Następnie łączą obrazki zwierząt z ich angielskimi słowami, odpowiadając na pytania nauczyciela: What’s number 1? It’s a cheetah. What’s number 2? etc. (zad. 1 a I b, str. 44).
- PREZENTACJA NOWEGO MATERIAŁU GRAMATYCZNEGO – Uczniowie słuchają krótkiego dialogu, szukają w nim przymiotników i podkreślają końcówki każdego wyrazu (zad. 2, str. 44). Nauczyciel dokładnie omawia pierwszy z trzech sposobów stopniowania przymiotników, rozdaje uczniom notatkę z zaprezentowanego materiału do wklejenia do zeszytów oraz zadanie do wykonania (Załącznik nr 1). Zadaniem uczniów jest uzupełnić tabelkę, w której podane są przymiotniki w różnym stopniu. Wspólne sprawdzenie tabelki.
- ĆWICZENIA UTRWALAJĄCE – Uczniowie utrwalają poznane słowa i materiał gramatyczny, odpowiadając na pytania z quizu o zwierzętach. Odpowiedzi na pytania zapisują na tablicy i w zeszytach, podkreślają wszystkie przymiotniki w stopniu równym, wyższym i najwyższym (zad. 3, str. 44).
- Uczniowie czytają tekst o wielorybie i uzupełniają go przymiotnikami w odpowiednim stopniu, następnie uzupełniają tabelką informacjami z tekstu. Wspólne sprawdzenie uzupełnionej tabelki. Uczniowie odpowiadają na pytania nauczyciela: Why is the blue whale important? Where does the blue whale live? How big is it? How long does it live? Is the anilmal in danger? (zad. 4a i b, str. 45).
- Praca domowa: Każdy uczeń otrzymuje kartkę z pytaniami, wkleja kartkę do zeszytu i odpowiada na pytania pełnymi zdaniami (Załącznik nr 2).
Bibliografia:
- English Class Students’ Book, Sandy Zervas, Catherine Bright, Arek Tkacz, Pearson
- English Class Workbook, Liz Kilbey, Catherine Bright, Pearson
Pobierz załączniki
Autor: Joanna Lipowczyk – Czytelniczka Portalu