Temat lekcji: Miejsca w mieście. Places in town.
Nazwa szkoły:
Szkoła Podstawowa
Przedmiot:
język angielski
Klasa:
V
Cele główne:
- opanowanie znajomości języka na poziomie zapewniającym minimum komunikacji językowej;
- uczeń zna słownictwo (miejsca w mieście) i zwroty (a lot of, much, many) wprowadzone na lekcji oraz potrafi je zastosować w praktyce.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- zna użycie rzeczowników policzalnych i niepoliczalnych oraz potrafi odpowiedzieć na pytania nauczyciela;
- zna słownictwo poznane na lekcji;
- słucha nagrania i rozumie nowo poznany tekst oraz potrafi odpowiedzieć na pytania z nim związane;
- rozumie użycie zwrotów a lot of, much i many oraz potrafi z tej wiedzy korzystać, wykonując różnego rodzaju zadania (układa i uzupełnia zdania).
Metody:
- słuchowa;
- praktyczna.
Formy pracy:
- indywidualna;
- zespołowa.
Środki dydaktyczne:
- podręcznik;
- zeszyt ucznia;
- magnetofon, płyta CD.
Przebieg lekcji:
1. Powitanie, sprawdzenie obecności, zapisanie tematu w zeszytach.
2. ROZGRZEWKA JĘZYKOWA – Nauczyciel powtarza z uczniami użycie rzeczowników policzalnych i niepoliczalnych. Prosi uczniów o otworzenie podręczników na stornie 20 i na podstawie znajdującego się tam obrazka uczniowie udzielają odpowiedzi na pytania zapisane na tablicy:
Is / Are there any…?
Yes, there is / are some… and there is / are also some…
No, there isn’t / aren’t any… but there is / are some…
3. PREZENTACJA NOWEGO SŁOWNICTWA – Uczniowie otwierają podręczniki na stronie 23, wraz z nauczycielem czytają polecenie do zadania 3. Ich zadaniem jest odczytać słowa zapisane od tyłu i zapisać je w zeszytach:
amenic – cinema
ertaeht – theatre
tnaruatser – restaurant etc.
Po zapisaniu wszystkich wyrazów nauczyciel sprawdza, czy uczniowie potrafią poprawnie przeczytać wyrazy poprzez wspólne głośne odczytanie wyrazów.
4. UTRWALENIE POZNANEGO SŁOWNICTWA – Uczniowie oglądają zdjęcia Jacka, Rosie i ich domu oraz słuchają nagrania – listu Jacka do babci (podręcznik: zad. 1, str. 22). Następnie zadaniem uczniów jest odszukanie i podkreślenie w liście zwrotów codziennego użytku oraz przetłumaczenie ich na język polski.
Uczniowie samodzielnie czytają pytania dotyczące przeczytanego tekstu, zastanawiają się chwilę nad odpowiedziami, robią notatki w zeszycie, a następnie wspólnie z nauczycielem układają odpowiedzi na pytania, zapisują je na tablicy i w zeszycie.
5. PREZENTACJA NOWEGO MATERIAŁU GRAMATYCZNEGO – Nauczyciel tłumaczy uczniom użycie wyrażeń: a lot of, much i many. Uczniowie czytają przykładowe zdania z użyciem tych wyrażeń (tabelka „Look and learn” na str. 23).
6. ĆWICZENIA UTRWALAJĄCE – W celu utrwalenia znajomości i użycia poznanych wyrażeń uczniowie układają zdania, korzystając z informacji podanych w tabelce (podręcznik: zad. 4, str. 23) oraz uzupełniają nimi zdania (podręcznik: zad. 7, str. 23).
7. Zadanie pracy domowej: Zadaniem uczniów jest wykorzystanie zadań w zeszycie ćwiczeń (zeszyt ćwiczeń: rozdział 8, str. 18 i 19).
Bibliografia:
- English Class Students’ Book, Sandy Zervas, Catherine Bright, Arek Tkacz, Pearson
- English Class Workbook, Liz Kilbey, Catherine Bright, Pearson
Miejsca w mieście. Places in town konspekt lekcji opracowała: Joanna Lipowczyk – Czytelniczka Portalu