Temat lekcji: Jedzenie i picie. Food and drink.
Nazwa szkoły:
Szkoła Podstawowa
Przedmiot:
język angielski
Klasa:
V
Cel główny:
- opanowanie znajomości języka na poziomie zapewniającym minimum komunikacji językowej.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- rozumie i pamięta słownictwo wprowadzone na lekcji oraz potrafi je zastosować w praktyce;
- potrafi odpowiedzieć na pytania nauczyciela;
- zna słownictwo wprowadzone na lekcji i potrafi je zastosować w praktyce (uzupełnia tabelkę, rozumie je ze słuchu, potrafi je zapisać);
- słucha, czyta nowy dialog, odpowiada na pytania do niego i zapisuje je w zeszycie;
- potrafi opisać wybrany produkt spożywczy.
Metody:
- słuchowa;
- praktyczna.
Formy pracy:
- indywidualna;
- zespołowa.
Środki dydaktyczne:
- podręcznik;
- zeszyt ćwiczeń;
- zeszyt ucznia;
- karty pracy;
- magnetofon, płyta CD;
- woreczek z produktami spożywczymi.
Przebieg lekcji:
1. SPRAWY ORGANIZACYJNE – Powitanie, sprawdzenie obecności, zapisanie tematu w zeszytach.
2. ROZGRZEWKA JĘZYKOWA – Nauczyciel zadaje uczniom następujące pytania: What do you usually have for breakfast/dinner/super? What is your favourite food/drink? What is your favourite dish? What do you eat between meals? What is your favourite snack? What other types of food do you know?
3. PREZENTACJA NOWEGO SŁOWNICTWA – Uczniowie otwierają podręczniki na stronie 20, dopasowują słowa do obrazków, odpowiadając na pytania nauczyciela: What’s number 1? It’s honey. What’s number 2? etc. (zad. 1 a, str. 20).
4. ĆWICZENIA UTRWALAJĄCE – Uczniowie utrwalają poznane słowa, wpisując je do tabeli z następującymi kategoriami: owoce i warzywa, produkty mleczne, mięso, słodycze (zad. 2b, str. 20).
Fruit and vegetables | Dairy food | Meat | Sweet things |
Wspólne sprawdzenie uzupełnionej tabelki.
5. Gra bingo. Uczniowie zapisują na planszy do gry w bingo nazwy produktów spożywczych z zadania 1a, następnie słuchają nagrania i skreślają te wyrazy na swojej planszy, które usłyszą w nagraniu. Pierwsza osoba, która skreśli wszystkie wyrazy, podnosi rękę.
6. Uczniowie słuchają dialogu, czytają go z podziałem na role, wspólnie z nauczycielem tłumaczą nowe słowa i wyrażenia, a następnie odpowiadają na pytania do dialogu. Odpowiedzi na pytania nauczyciel zapisuje na tablicy, a uczniowie w zeszytach.
7. PODSUMOWANIE PRACY NA LEKCJI – Uczniowie otwierają zeszyt ćwiczeń, uzupełniają zadanie 1a i 1b ze strony 16.
8. Gra językowa. Uczeń losuje z woreczka jeden produkt spożywczy, opisuje go, a zadaniem klasy jest odgadnięcie, jaki to produkt.
9. Rozdanie kartek z pracą domową. Zadaniem uczniów jest znaleźć słowa w rozsypance literowej oraz odpowiedzieć na pytania dotyczące sposobu odżywiania się.
Bibliografia:
- English Class Students’ Book, Sandy Zervas, Catherine Bright, Arek Tkacz, Pearson
- English Class Workbook, Liz Kilbey, Catherine Bright, Pearson
Food and drink konspekt lekcji opracowała: Joanna Lipowczyk – Czytelniczka Portalu