2.6 C
Polska
poniedziałek, 20 stycznia, 2025
Strona głównaNajpopularniejszeJak ożywić swoje marzenia? Ulubione, dziecięce zabawy przedszkolne - scenariusz zajęć pokazowych

Jak ożywić swoje marzenia? Ulubione, dziecięce zabawy przedszkolne – scenariusz zajęć pokazowych

Prowadząca: Magdalena Kowalewska

Liczba dzieci: ok. 23

Wiek dzieci: 6 lat

Temat tygodnia: Czego dzieci potrzebują do szczęścia?

Temat zajęć: Jak ożywić swoje marzenia? Ulubione, dziecięce zabawy przedszkolne.

Cel ogólny:

  • poszerzanie wiedzy dzieci na temat funkcji aplikacji z technologią rozszerzonej rzeczywistości oraz możliwości wykorzystania ich w nauce i zabawie,
  • rozwijanie kompetencji intelektualnych, w zakresie tworzenia informacji i technologii.

Cele szczegółowe – dziecko:

  • potrafi wymienić swoje ulubione zabawy w przedszkolu, w tym rodzaje zabaw graficznych,
  • potrafi określić, co konkretnie w danej zabawie sprawia mu największą radość,
  • wymienia różne zabawy, które poznało w przedszkolu, w tym zabawy rysunkowe,
  • starannie wypełnia pola kolorowanki służącej do prezentacji możliwości wykorzystania aplikacji Quiver 3D Coloring, omawia działanie aplikacji,
  • samodzielnie wykonuje rysunek postaci człowieka lub innej, spionizowanej postaci z częściami ciała tj. głowa, tułów, kończyny górne i dolne,
  • wymienia kolejne kroki stosowania aplikacji Meta ze strony internetowej sketch.metademolab.com ożywiającej rysunki stojących postaci,
  • wymienia możliwości doboru różnych sposobów poruszania się animacji rysunków w aplikacji Meta dla uzyskania zamierzonego efektu (taniec, zabawne ruchy, skoki, chodzenie),
  • wymienia funkcje poznanych aplikacji umożliwiające tworzenie rozszerzonej rzeczywistości – aparat fotograficzny, skaner i czytnik kodów QR.

Metody pracy:

czynności praktycznej – aktywizujące – mapa myśli, słowne – instrukcja słowna, rozmowa kierowana, opis, oglądowe – prezentacja, pokaz, elementy „Dziecięcej matematyki” E. Gruszczyk – Kolczyńskiej i E. Zielińskiej

Formy pracy:

zbiorowa, indywidualna, zespołowa

Środki dydaktyczne:

smartfon z Internetem i aplikacją Quiver 3D Coloring, tablica interaktywna, komputer z Internetem, kolorowanki Quiver z kodami QR, kredki, kolorowe flamastry, duży karton przyczepiony do tablicy magnetycznej magnesami, kartki papieru, ołówki, dwa pojemniki, kolorowe koraliki do ewaluacji zajęć

Przebieg zajęć:

  1. Powitanie dzieci.
  2. Rozmowa kierowana na temat spędzania czasu wolnego w przedszkolu przy zabawie. Określanie ulubionych rodzajów zabaw z argumentacją.
  3. Wspólne opracowanie mapy myśli „Ulubione przedszkolne zabawy”. Wymienianie różnego rodzaju zabaw (konstrukcyjne, graficzne, tematyczne, gry stolikowe, zabawy muzyczne, logopedyczne, sportowe, integracyjne, taneczne, ruchowe itp. Podawanie przykładów nazw np. Berek, Sklep, Chodzi lisek). Umieszczenie mapy na tablicy magnetycznej.
  4. Zabawa ruchowa z piosenką w okręgu „Karuzela”.
  5. Zachęcenie dzieci do starannego wykonania kolorowanek. Prezentacja aplikacji Quiver i jej działania.
  6. Indywidualne wykonanie rysunku postaci człowieka lub innej chodzącej postaci. Sprawdzanie w parach czy postaci zostały wykonane zgodnie z instrukcją słowną nauczyciela. Utrwalenie nazw szkicowanych części ciała zgodnie z metodą „Dziecięcej matematyki” E. Gruszczyk – Kolczyńskiej i E. Zielińskiej – rysowanie pod dyktando.
  7. Prezentacja możliwości zastosowania aplikacji Meta ożywiającej rysunki dzieci.
  8. Omówienie możliwych sposobów animacji rysunku.
  9. Animowanie rysunków dzieci.
  10. Podsumowanie zajęć „Czego się dziś dowiedziałyście dzieci?”.
  11. Ewaluacja zajęć – wrzucanie przez dzieci koralików do pojemnika po prawej stronie, jeśli zajęcia się podobały, lub po lewej, jeśli się nie podobały.
  12. Zakończenie zajęć, podziękowanie dzieciom i osobom hospitującym zajęcia za uczestniczenie.

Autor: Magdalena Kowalewska – Czytelniczka Portalu

PODOBNE ARTYKUŁY